Tuesday, November 30, 2010


Salam semua..., ini mak + bapak kesayangan aku., klu xde diorg xde la aku kan..., hm, 

mak (Zainab Abd Jalil) atau lebih dikenali sebagai Kak Zah, seorang yang periang, peramah, bijak, kreatif, mak pandai menjahit, memasak, dan mak aku ni dulu amek upah jahit baju kurung, tapi skang dia dah x amek coz mesin dah rosak dan mak pon banyak comitment lain. mak pun ade wat catering, mak punyer masakan..., perrggghh..., meleleh air liur... Cakap jek nk mkn ape, mak musti masakkan. walaupun bende tu dia tak makan tapi dia akan masak kan klu ade requested.., hahaha......, mak aku garang dan cerewet, tapi cerewet dia tulah yg mengajar aku utk jadi seorang perempuan.., 

bapak (Hassan Bin Lazim) atau dikenali sebagai Mat Rasyid >> sedara sebelah utara yg panggil bapak nama tu.., klu kat tempat keje bapak dulu dia dikenali sebagai hassan mamak.., hehe mcm mamak ke bapak aku..??? ha..., bapak aku memang baik, dia penyayang, garang tapi x pernah nk tengking atau jentik pun. Tapi kenangan yg paling aku tak boleh lupa bila bapak mengamok sebab aku potong rambut, hmmm bapak suka anak2 perempuan di rambut panjang.. Bapak sallu support aku dlm apa je yg aku nk masuk/join, cth nye aku join taekwondo, belia dan etc..... TAPI....., bila aku join istana budaya, bapak tak bagi aku main instrument aku pun xtaw kenapa, so aku hanya boleh join theater dan tarian sahaja.....,hanya dia yg tahu sebab nya dia x bg main instrument,  sebab aku tak pernah tanye.. bapak pandai masak, dia cerewet bab makan..., masakan bapak yg ramai owg tak bleh lupe....(tomyam) ades.., dgr pon dah nk pengsan.., sebab sedap giler...., terangkat klu makan..., habis sekuali. kih kih kih..., **bapak nyer tomyam lg sedap dr mak punyer.. ** haha..., bapak hobi die suke mengodeh godeh brg elektrik, mase dia blaja kat IKBN dulu dia amek kos tu..., sebab tu brg kat umah sume bapak repair sdri, umah pun bapak extend sdri.., huhu.. bapak suke bertukang.. alah... sng citer bapak ni serba boleh..., aku rase beruntung dapat mak+bapak mcm ni...

No comments:

Post a Comment